Narutopedia-wiki
Advertisement

Szülei

"Ha úgy viselkednék, mint Naruto, a szüleim biztos lehordanának."

-- Sakura Sasukénak a Naruto anime és manga 3. részében/fejezetében.

Sakura szüleivel

Kezdetben a lány igen rossz véleménnyel van szüleiről. Idegesítőnek tartja őket, mert "mindig rajta élősködnek", s ezert azt kívánja bárcsak egyedül lehetne. Így, a Hatodik Mozifilmben, az alternatív világban megtudja, szülei nem élnek, kihasználja az alkalmat, és kénye-kedve szerint cselekszik. Egy idő után azonban, ráébred menyire hiányoznak neki, s azt is megérti, hogyan erezhet Naruto. A film végen visszatérnek otthonukba, ahol a lány egy szoros öleléssel üdvözli szüleit, s így a rossz kedély lecsillapodik.

Barátai

Uzumaki Naruto

" Naruto... megmentetted Konohát, és most az egész shinobi világot próbálod megmenteni. Mindig egyedül vágsz neki ezeknek a leküzdhetetlen feladatoknak. De ezúttal bármit is mondasz, együtt leszünk...nemcsak én...hanem mindannyian együtt fogunk harcolni ! "

-- Sakura gondolatai a Naruto manga 573. fejezetében.

Naruto és Sakura

Sakura kapcsolata Narutoval a sorozat folyamán a legdinamikusabb. Akárcsak a Sasukeval való viszonya ez is sok változáson megy keresztül.

A megjelenésekor, Sakura igen negatív véleménnyel van róla, mondva, hogy Naruto semmit sem tud, csak idegesíti és az útjában áll - persze a fiú ennek ellenkezőjét akarta tenni. Azt is állította, mennyire szerencsés Naruto, amiért nincsenek szülei, mert így senki sem szidja le akármennyi butaságot is csináljon. Sasuke elmondja neki, hogy az érzés, amikor egy szülöd leszid, közel sincs ahhoz a fájdalomhoz, amit Naruto érez magányában. Sasuke idegesítőnek nevezi a lányt, aki kezdi megérteni, mit érezhetett Naruto, amikor ő hívta a fiút így és hordta le mindig. Megfogadja, hogy ezentúl kedvesebb lesz hozzá, noha, ennek ellenére, a bemutatkozásakor azt vallja, Naruto az akit utál. Sakura valamennyire hasonlit Narutora, mint azt sensei-ük is megemlítette, például viccesnek találta újdonsült tanáruk elleni csínytevéseit, és ő sem szeret veszíteni.

Sakura megleckézteti Narutot

Sakura sok alkalommal lehordta Narutot a hülyeségei miatt, főleg a buta, éretlen viselkedése és tudatlansága miatt. Azonban még ezekben az időkben is volt olyan pillanat, amikor igencsak meglepte a fiú ereje, kitartása és jelleme, és a maga saját módján csapattársaként törődik vele. A chunin vizsga első részében felakarja adni a versenyt, hogy Naruto ne maradjon örökre genin. Az idő haladtával Sakura elkezdi megismerni az igazi Narutot, és beismeri, tévedett vele kapcsolatban, sőt, azt is bevallja, hogy ha kitartását látja, úgy érzi keményebben kell dolgoznia. Ámbár, amikor megtudja, nem Uchiha Sasuke mentette meg, hanem az Uzumaki, először nehezen hiszi el, később viszont mosolyogva elfogadja a tényt.

Sakura az első rész vége felé bizalmi kapcsolatba kerül vele, és kijelenti, teljesen megbízik benne. Arra kéri Narutot, hozza vissza rossz útra tért csapattársukat, mert úgy hiszi, erre csak ő lehet képes. Naruto egész életen át szóló ígéretet tesz neki, s ez a pillanat amikor Sakura végleg rádöbben, hogy Naruto sosem akart közé állni, mindig megértette őt, és támogatta. Sakura megköszöni a fiúnak mindezt. A fiú visszajövetelkor belátja, neki is segíteni kellett volna, s kijelenti, legközelebb csapatként fognak dolgozni.

A Shippudenben meglepetésként éri Naruto külső és belső fejlődése, de még mindig hajlamos megleckéztetni, ha az valami hülyeséget csinál. Sakura tudomást szerez a különböző nehézségekről, amiken Naruto eddig illetve jelenleg keresztül kell(ett) menjen : a Kilenc-farkúról és az Akatsukiról. Emiatt, Sakura sokkal gondoskodó lesz vele szemben, bármit megtéve, hogy ezeket a nehéz terheket megkönnyítse. Elkezd együtt érezni a fiúval, és a sok közös időnek hála egy mély barátság alakul ki köztük. Látható volt az is, hogy mindketten elismerik és csodálják a másik erejét és tudását. Ugyanakkor, ha valaki egy rossz szóval is illeti a fiút, a lány felveszi védekező állapotát, tehát nehezen viselni, ha Narutonak fájdalmat okoznak.

Sakura érzései előtörnek

Amikor Naruto a haragtól átvált a négy-farkas alakra, Sakura sírva rohan hozzá, mondva, hogy majd ő megmenti neki Sasukét, csak változzon vissza.

Hiába próbál segíteni a fiún, nem érzi úgy, hogy ez elég lenne. Yamato viszont nem értett egyet, szerinte, ami igazán számít, az az érzéseinek erőssége, s nem az, hogy kicsi vagy nagy dolgokat teszünk-e valakiért. Hajlamos hazudni, füllenteni is annak érdekében, hogy Narutot megkímélje a nehezen emészthető igazságtól.

Bár Sakura főleg az eszéről híres, mégsem tudta észrevenni, hogy Naruto mennyire szerelmes bele, amíg Sai el nem mondta neki. Mikor Sai elmondta, hogy valószínűleg a lány okozta neki a legtöbb fájdalmat (a be nem tartott ígéret miatt), Sakura összeomlik a nyomás alatt. Hallva társai döntéséről, miszerint Uchiha Sasuket nemzetközi bűnöző lévén ki kell iktatni, Sakura nehéz határozásra szánja el magát : vállalja a feladatot, hogy személyesen közli ezt Narutoval. Azonban ehelyett, egy szerelmi vallomást tesz a fiúnak, és megpróbálja megszabadítani az ígérettől.

Yamanaka Ino

" Ino...mindig hittem a szavaidban...mindig reméltem, hogy igazak...olyan akartam lenni, mint te, te voltál a célom. Ennek köszönhetően lehetek most itt. Ezért akarom, hogy ez egy minden eldöntő párbaj legyen. Amíg nem szörnyalak túl igazából, értelmetlen. "

-- Sakura gondolatai a Naruto anime és manga 41 részében/71. fejezetében.

Ino & sakura.jpg

Sakura és Ino legjobb barát/rivális kapcsolata párhuzamos viszonyban áll Naruto és Sasuke ugyanilyen jellegű kapcsolatával, amint azt Hatake Kakashi is megerősítette.

Sakura kiskorában nagyon félénk és visszahúzódó lány volt, addig amíg nem találkozott és nem barátkozott össze Yamanaka Inoval. Sakura ilyenkor felnézett Inora és a tehetségére, ámbár elszomorodott amikor önmagát hasonlította össze a lánnyal, a köztük levő különbség miatt. Sakura erőt, magabiztosságot merített Ino biztató szavaiból, melyek szerint majd ő is megfogja találni a saját útját, és "a cseresznye virág kivirágzik". Sakura úgy érezte, nem léphet ki Ino árnyékából amíg le nem győzi őt. Mikor kiderült, Ino is gyengéd érzelmeket táplál Uchiha Sasuke iránt, Sakura kikiáltotta riválisának. E versengés, aminek tétje a kezdetekben Sasuke szerelmének megszerzése volt, komolyabbá válik, s egyfajta motiváció lesz a két barátnő számára. Megfogadják, hogy semmiképp nem fognak veszíteni egymás ellen. Csatájuk alatt Ino elismeri, Sakura sokkal erősebb lett, és a végén elmondja neki, hogy "sikerült kivirágoznia, és gyönyörű virág lett belőle ". Sakura és Ino riválissága ezután cseppet lecsillapodik, de, ahogy a Shippudenben is, még mindig riválisként tekintenek egymásra.

Sai

" Sai azért egy kicsit közelebb került hozzánk az első találkozásunk óta"

-- Sakura gondolatai a Naruto anime és manga 54. részében/311. fejezetében.

Sai és Sakura

Sai Sasuke helyetteseként van jelen a csapatban, Yamato kapitánnyal együtt, aki Hatake Kakashit váltotta fel egy küldetés erejéig.

Sakura kapcsolata a fiúval nem ment zökkenőmentesen, hiába próbált barátsággal közeledni felé, Sai udvariatlansága és érzelemmentes viselkedése rossz benyomást tettek a lányra.

Régi osztálytársai

Mentorai és csapata

Hetes csapat

" Még mindig...hiszek benne, hogy a 7-es csapat tagjai számára jó véget érhetnek a dolgok. "

7-es-csapat.jpg

Az elején a lányt nem izgatta melyik csapatba kerül, amíg Sasuke lesz az egyik csapattársa. A hetes csapatba soroltak be, Uzumaki Narutoval és Uchiha Sasukevel, csapatkapitányként Hatake Kakashit jelölték ki.

Kakashi csengős tesztjénél Sakura fő célja leginkább az volt, hogy ne válasszák el Sasuketol, ha megbuknak. A 7-es csapat volt az egyetlen, aki átment a teszten, ezzel megtanulva Kakashi egyik legfontosabb leckéjét : " Azok a shinobik, akik megszegik a szabályokat egyenlők a szeméttel... de az olyanok, akik cserben hagyjak a bajtársaikat, rosszabbak a szemétnél."

Bár a csapatból hiányzik az együttműködés és a szerelmi háromszög gyakran szült viszályokat, a nehéz helyzetekben mégis képesek jó csapatot alkotni, noha, Sakura a chunin vizsga előtt beismeri, ő tett eddig a legkevesebbet a küldetéseken. Sakura bevallja, hogy olyan szeretne lenni, mint a csapattársai, hogy többé ne kelljen megvédeni őt.

Hatake Kakashi és Yamato

Tsunade

" - Sakura... ne aggódj, most már minden rendben lesz.

- Igen. (valódi hokageként küzdöttel, Tsunade-sama)"

-- Tsunade és Sakura párbeszéde a Naruto shippuden anime és manga 163. részében/430. fejezetében.

Sakura tsunade.jpg

Sakura, Shizune mellett, Tsunade fiatalabb tanítványa.

Sakura első benyomása szerint Tsunade egy rendkívül szép nő. Az Első rész végén a tanítványává válik, bár Tsunade figyelmezteti arra, nem fog kesztyűs kézzel bánni vele. A két és fél év edzés során technikáin kívül, mestere jelleme is ráragad, például mint az impulzivitás és a veszítéstől való undor is. Tsunade mellett Sakura különböző információkhoz is hozzájuthat, ahogy azt a Gaara megmentése résznél elmondja. Sakura néha úgy szólítja, Tsunade-shisho, ami tulajdonképpen tanítót, tanárt jelent. Nagyon tiszteli, úgy is mint Hokage, úgy is, mint mesterét, megbízik benne s a döntéseiben. Miután Tsunade felhasználta az összes csakráját a falu megmentése érdekében, kómába esik és állapota kritikus lesz, láthatjuk, hogy Sakura igazából egy közeli és mely kapcsolatot ápol mesterével, Tsunade állapota nagyon elszomorítja, így, mikor Tsunade felébredt a kómából, nagyon boldog lett, s vidáman közölte a jó hírt.

Shizune

Chiyo

Sakura az elhunyt Chiyot gyaszolja

Ellenségek

Uchiha Sasuke

Yakushi Kabuto

Sasori

Advertisement